#fogyasztói társadalom
Bohóc a kereszten
A legbékésebbnek mondott izraeli városban, Haifában egy múzeumi kiállítás váltott ki hatalmas felháborodást a keresztények körében. Az ok: a keresztre feszített Ronald McDonald bohóc.
Ne csak lomtalanítson, sírjon is közben!
Amennyi lom, annyi kibeszéletlen, feldolgozatlan érzelem, egy igazi, komoly rendrakás ezért terápiával ér fel – ezt üzeni a Netflix legújabb sorozata, amely a lomtalanítási guruként birodalmat építő Marie Kondo legújabb vállalkozása. És Marie Kondo nem viccel, amikor azt mondja, egy kiadós rendrakás egyenlő az újjászületéssel.
Ők alkotják az össznépesség 20%-át, és egyre többet költenek
Az elkövetkező évtizedekben a cégeknek és a kormányoknak mind a munkaerő-piacon, mind a fogyasztásban drasztikus változásokra kell felkészülniük. Akik erre hatással vannak, azok az Y generációsok, ezen belül is a nők, a városban élők, ill. bizonyos szubkultúrák.
Kuka helyett szerviz: a svédek adókedvezményt adnak a javítóműhelyeknek
Ettől azt várják, hogy az emberek inkább hajlanak majd rá, hogy megjavíttassák műszaki cuccaikat, mint hogy újra cseréljék. Újabb kísérlet a fogyasztói magatartás megzabolázására.
Vége a pazarlásnak: a briteknél már kapható a sörbe főzött kenyér
Az Egyesült Királyságban már kapható a londoni pékek és csemegeboltok kenyérfeleslegéből főzött sör, vagy egyesek szerint sörre hasonlító ital. A különös alkoholos készítmény létrehozása egyben társadalmi akció is, amivel a nyugati világ pazarló, túltermelő kultúrájára szeretnék felhívni a figyelmet.
Páternoszter vs. paternalista
A Facebookot és társait okolja a szociológus a cikkében, hogy a hagyományos értelmiségi szerep megbukni látszott. A tükröt szidja, holott a képért a magyar értelmiségiek csak magukat okolhatják.
Nagy siker volt a Fekete Péntek ellentéteként alapított Kulturált Szombat
Egyáltalán nem meglepő, hogy a Fekete Péntek horrorisztikus jeleneteit megelégelve boltok tucatjai döntöttek úgy, hogy más módszerrel próbálják november végén magukhoz csábítani a vásárlókat. Az Egyesült Királyságban közel száz könyvesbolt csatlakozott a november 27-re időzített Fekete Pénteket követő Kulturált Szombat elnevezésű kezdeményezéshez.
Itt az „okos” táska, ami keményen beszól, ha túlköltekezik
Lehet, hogy ideje átgondolni, hogy valóban a gyémánt-e a nők legjobb barátja, mert megérkezett az okos táska, ami egyszerre praktikus kiegészítő és pénzügyi tanácsadó. Három skót művészeti főiskolás hallgató alkotta meg azt a táskát, ami érzékeli, ha tulajdonosa kivette belőle bank- vagy hitelkártyáját. Például a táska ilyenkor megkérdezi, hogy biztosan jó ötlet volt-e a kártyáért nyúlni, tényleg kell-e nekünk az a termék, amit épp készülünk megvásárolni.
Tucatnyi kereskedői trükk, csak hogy többet költsünk a boltokban
Karácsony közeledtével egyre több weboldalon jelenik meg olyan összeállítás, mely arra igyekszik felhívni a figyelmünket, hogyan lehet ellenállni a kiskereskedelemben használatos trükköknek annak érdekében, hogy ne költsünk többet az üzletekben, mint amennyit szeretnénk. A Business Insider után most a MarketWatch is egy csokorba szedte ezeket a praktikákat.
A nap, amikor már a család sem szent
Az Egyesült Államokban ma, pénteken vásárlók tízmilliói özönlik el a boltokat és az akciós termékek közül szinte mindent felvásárolnak, ezt hívják Black Fridaynek. Sok üzlet számára azonban már az egy nappal korábbi hálaadás sem szent, és megnyitják üzleteiket. A gazdasági válságnak mintha már nyoma sem lenne, mindeközben egyre többen vásárolnak online és mobilról, de sokszor teljesen feleslegesen, hiszen év közben is vannak hasonló kedvezmények.
Hogy kerülnek emberek az ételbe? - fotó
Christopher Boffoli profi fotós. És meglehetősen kreatív, ahogy az az amerikai fogyasztói társadalom túlkapásairól készített fényképein is látszik.